Zkušenosti hráčů

"Nekolik" slov k armade

Prvni: Soubojovy system travianu
Funguje na principu prevahy, tj. pokud utocnik ma vetsi utok, nez souper obranu, tak ma utocnik mensi ztraty. Krivka ztrat je exponencialni.
Pri stejnem utoku, jako je obrana jsou ztraty obou stran 50%, pri dvojnasobnem utoku oproti obrane jsou ztraty utocnika 25%, obrance 75%, pri ctyrnasobku utoku je to 10% ku 90%. Tyto cisla plati pro loupez. Normalni utok probiha jako sada loupezi, dokud na jedne strane nejsou vsechny jednotky mrtve.
Z techto cisel je jasne, ze se vzdy vyplati utocit co nejsilnejsi jednou armadou, nez sadou malych armad.
10 utoku o sile 100 proti obrane 1000 zpusobi nasledujici skody (utocnik/obrance, psano v off, resp. def bodech ztracenych pri utoku - celkem 10 vln): 100/32, 100/32, 100/32, 100/32, 100/32, 100/40, 100/40, 100/40, 100/40, 100/40
Po techto 10ti utocich zustane obranci v obrane 600 def bodu, ztraty tedy 400 bodu, utocnik prisel o vsechno (1000 off).

Druhy: Jizda vs. Pechota a jejich kombinace
Rimane se neumi samostatne branit proti jizde. Germani proti pechote. Galove proti nicemu (resp. umi proti oboum prumerne).
Jak vypada soubojovy system pri kombinaci pechoty a jizdy? Dosti podivne, nicmene jednou uz s nim hrajeme, tak ho musime respektovat (vlastne nemusime, ale k nicemu nam to nebude). Dulezitym pravidlem je, ze se proti utocnemu cislu utocnika pocita slozene obranne cislo obrancovy obrany proti pechote a jizde, ale rozpocitava se mezi vsechny utocnikovy jednotky. Coz byva znacne nespravedlne.
Maly priklad: Utocim 150 sekerniky (utok 9000) proti 200 ostepraum (pechotni obrana 7000) - vysledek je ztrata 85 sekerniku a 200 osteparu (surovinove ztraty vycisleny na 41650/68000), kdyz ale do utoku pridam jeste 100 rytiru (utok navysen o 5500), tak vysledne ztraty na strane utocnika budou 66 seker a 44 rytiru, protoze se cimdaltimvic projevuje zamereni ostepare proti jizde - surovinove vycislene ztraty urocnik/obrance jsou ted 76560/68000.
Mnohdy se vyplati nechat kombinovanou armadu doma a zautocit s mensim utokem nekombinovane armady na jednostranne zamerenou obranu.

Treti: Suroviny a Vyziva
Ve hre se jednou dostanete k hranici, kdy zjistite, ze suroviny vam prebyvaji, ikdyz kasarny jedou stale nonstop. V tu chvili je treba se rozhodnout, jaky typ jenotek ve vesnicce delat.
Dulezite je vedet, ze normalni vesnicka se sesti suovinovymi poli a prumernou oazkou udela se zapnutym bonusem z pluska cca 2500 obili na hodinu, takze vice nez 2,5k crop armady tam neuzivime. To neni moc, kdyz si uvedomime, ze sama tato vesnicka "sezere" dalsich cca 600 bodu na svoji existenci. 2k crop army je slaba, protoze ji polovina umre pri stretu s 1,25k crop odpovidajici obrany a to je obrana, ktera se da postavit za 4-5 dni.
Taky si uvedomte, zvlaste pokud mate vesnicky nahnahnane blizko sebe, ze neni duvod, aby kazda stavela vojacky. Staci postavit kasarna na lvl 20 v jedne z nich a stavet defenzivni jednotky, ktere rozesilat tem okolo. Usetrite tim hodne cropu za kasarana a nakonec i surovin. S off jednotkama to samozrejme nejde, ty musi stavet utocna vesnicka. V cenach travianich jednotek je nastaven zakladni rozpor - slabsi jednotky jsou levne a vyplati se ve vetsim mnozstvi vice, nez silne jednotky (surovinove), ale brzy narazite prave na crop limit a v tu chvili prichazi na radu silne jednotky, ktere jsou darazsi, ale jste schopni s nimi udelat vetsi utocnou silu. Taky je potreba si rict, ze silnejsi jednotky dostavaji vetsi bonus (absolutni) z kovarny, takze se slabsim jednotkam s dobrymi upgrady priblizuji (videt to jde nejlepe u imperatoris/caesaris)

Takze co za jednotky stavet? To je na kazdem z vas, jen tady pripravim nekolik voditek, dle kterych se muzete rozhodnout.

Nasledujici propocty jsou zajimave, pokud se o travian zabyvate nebo chcete zabyvat na vyssi nez "uzivatelske" urovni, udavaji zamereni a vhodnost jednotlivych narodu a kombinaci jejich jednotek pri ruznem nahledu na pozadavky armady. Lamy cist nemusi, ty at preskoci az na konec, kde je slovni vyjadreni k jednotlivym narodum, obecne povedomi o techto cislech by ale mel mit kazdy
Vetsina cisel (utok) je vyvedena ve formatu X/Y, coz znamena "puvodni utok"/"utok s lvl20 vyzkumem v kovarne". Vsechny casy stavby jsou brany pri lvl 20 stajich/kasarnach.

nazev - utok (20lvl kov) - doba stavby (20 lvl) - pocet za den (utok za den/20lvl kov) - cena za jednotku/cena za den plne stavby (soucet surovin)

Germani
Palkar - 40 (52) - 2:02 - 708 (28320/36816) - 250/177000
Sekernik - 60 (7Cool - 3:23 - 425 (25500/33150) - 490/208250
Teuton - 150 (195) - 8:20 - 173 (25950/34710) - 1525/263825

Rimani
Imperian - 70 (91) - 5:24 - 266 (18620/24206) - 600/159600
Imperatoris - 120 (156) - 7:26 - 194 (23280/30264) - 1410/273540
Caesaris - 180 (234) - 9:54 - 156 (28080/36504) - 2170/338520

Galove
Sermir - 65 (84.5) - 4:03 - 356 (23140/30082) - 535/190460
Blesk - 90 (117) - 6:59 - 206 (18540/24102) - 1090/224540
Haeduan - 140 (182) - 8:47 - 164 (22960/29848) - 1965/322260


Muzeme se ted na stavbu armady podivat ze tri hledisek:

1) Maximalni utok za urcity cas
Dejme si srovnavaci cas, napriklad 10 dni.

Rimani
Pechota: 2660 imperianu, utok 186200/242060
Jizda: 1560 caesaris, utok 280800/365040
Celkovy utok: 467000/607100

Germani
Pechota: 7080 palek, utok 283200/368160
Jizda: 1730 teutonu, utok 259500/347100
Celkovy utok: 542700/715260

Galove
Pechota: 3560 sermiru, utok 231400/300820
Jizda: 1640 hejhulanu, utok 229600/298480
Celkovy utok: 461000/599300

Pocitame li tedy nejslabsi narod jako hodnotici, pak vychazi, ze sila vojska po 10ti dnech je
Galove 1/1
Rimani 1,01/1,01
Germani 1,18/1,19
Rimani jsou tedy na celkovou silu po deseti dnech asi o 1% silnejsi nez galove, germani o 18%, respektve 19%.

2) Maximalni utok na dany crop
Urcime si srovnavaci crop, kterym bude slusne rozvinuta megacrop vesnicka, tj. 12k crop

Rimani
Pechota: 12k imperian, utok 840000/1092000
Jizda: 3k caesaris, utok 540000/702000
U kombinovane armady zavisi opet na casu, za ktery ji chceme postavit, ale plati, ze cim vice % bude tvorit pechota, tim vetsiho utoku se dosahne (imperian ma nejlepsi pomer utok/crop ve hre)

Germani
Pechota: 12k palek, utok 480000/624000
Pechota: 12k seker, utok 720000/936000
Jizda: 4k teutonu, utok 600000/780000
Kombinovana armada bude vzdy o to slabsi, kolik vice jizdy v ni bude, ale rozdil neni tam velky jako u rimanu.

Galove
Pechota: 12k sermir, utok 780000/1014000
Jizda: 4k Haeduan, utok 560000/728000
Kombinovana armada opet ztraci pouzitim jizdy.

3) Utok za predem dane mnozstvi surovin
Mame nejake mnozstvi surovin, ktere chceme do armady vlozit. To je napriklad 3,5M. Jak si vedou jednotlive narody proti sobe?

Rimani
Pechota: 5833 imperianu, utok 408310/530803, doba stavby 21,9 dne
Jizda: 1613 caesaris, utok 290340/377442, doba stavby 10,3 dne
Kombinovana armada: 1870 imperian, 1097 caesaris, utok 130900/170170 + 197460/256698 = 328360/426868, doba stavby 7,03 dne

Germani
Pechota: 14000 palek, utok 560000/728000, doba stavby 19,8 dne
Pechota: 7143 seker, utok 428580/557154, doba stavby 16,8 dne
Jizda: 2295 teuton, utok 344250/447525, doba stavby 13,3 dne
Kombinovana armada (palka a teuton): 5622 palek, 1374 teuton, utok 224880/292344 + 206100/267930 = 430980/560274, doba stavby 7,94 dne
Kombinovana armada (sekera a teuton): 3149 seker, 1282 teuton, utok 188940/245622 + 192300/249990 = 381240/495612, doba stavby 7,41 dne

Galove
Pechota: 6542 sermiru, utok 425230/552799, doba stavby 18,4 dne
Jizda: 1781 hejhulanu, utok 249340/324142, doba stavby 10,9 dne
Jizda: 3214 blesku, utok 289260/376038, doba stavby 15,6 dne
Kombinovana armada: 2431 sermiru, 1120 Haeduanu, utok 158015/205419,5 + 156800/203840 = 314815/409259,5, doba stavby 6,83 dne
Kombinovana armada: 3001 sermiru, 1737 blesku, utok 195065/253584,5 + 156330/203229 = 351395/456813,5 doba stavby 8,43 dne

Porovnani, kdyz nejslabsi vykon vezmeme jako porovnavaci:

Pechota
Imperian - 1/1
Sermir - 1,04/1,04
Sekera - 1,05/1,05
Palka - 1,37/1,37

Jizda
Haeduan - 1/1
Caesar - 1,16/1,16
Teuton - 1,38/1,38

Kombinovana armada (crop)[síla/crop]
Galska heudan - 1 (5791)[54,36]
Rimska - 1,04 (6258)[52,47]
Galska blesk - 1,12 (6475)[54,27]
Germanska sekery - 1,21 (6995)[54,5]
Germanska palky - 1,36 (9744)[44,23]

Z tohoto rozboru je jasne patrne, ze nejdrazsi jednotky jsou rimanske, ktere nejsou urceny pro rychlou a levnou vystavbu. Naopak s velkym naskokem vyhravaji germanske kombinace, ktere jsou az o tretinu silnejsi. Kombinace palkar/teuton je smrtelna, za neceleych 8 dni dokaze vyprodukovat nejvetsi nicivou silu, ale pravda je, ze kombinace sekera/teuton se ji temer vyrovnava (kdyby nezalezelo na surovinach a mela ten pulden stavby navic).
Problem s germanskyma jednotkama je v jejich drahe vyzive. Armada za 3,5M surovin denne po 8mi dnech "zere" temer 10k obili za hodinu, coz je vic nez o tretinu horsi nez u galu/rimanu, proto se uskladneni teto armady surovinove hodne nevyplaci, za 14 dni uskladneni "prozere" svou vlastni cenu.
Prekvapive z tohoto srovnani vychazi pomerne slusne galska armada, ktera by dopadla lepe nebyt hejhuana, nejhorsi jezdecke jednotky v travianu. Naopak galska bleskova armada je i pres pomalejsi staveni blesku kvuli jeho vetsi sile v pomeru k cene velmi slusna a v tomto surovinovem kriteriu je silnejsi, nez rimanska. Jediny jeji problem je o chlup vetsi crop narocnost (dlouhodobe hure udrzitelna).

Beranidla - casto opomijeny a velmi dulezity prvek utoku
Ke spravnemu utoku patri pekna hrst beranidel. Kazdy stavi zdi, malokdo je bori, pritom to ztraty v utoku mnohdy dokaze temer eliminovat.
Rimanska zed pridava na 20lvl neuveritelnych 81% do obrany. Z obrany 1k pretorianu se nam razem stava obrana temer 2k pretorianu a to uz jde sakra poznat.
Jak vubec funguji beranidla? Dulezite je si ovedomit, jak funguje soubojovy system travianu. Normalni utok probiha jako sada loupezi (se ztratami jednotek popsanymi v uvodu tohoto pojednani). Mezi prvnim a druhym utokem navic vystreli katapulty a zapracuji beranidla. Tzn. Ze prvni kolo jde cela armada do "plne" obrany, druhe a kazde dalsi az do uplneho konce uz jde do obrany zmensene o spadlou zed, zborenou rezidenci a palac.
Priklad utoku:
Utocna sila 40k proti obranne sile 20k - pomer ztrat je 35%/100%
S palisadou na lvl20 uz ale pomer sil vypada 40k vs 32k a pomer ztrat se zveda na 75%/100%.
Kdyby se po prvni probehle loupezi (40%/60%) palisada shodila, je celkovy pomer ztrat 60%/100%, tj. pouziti beranidel vam usetri 15% armady (pri palisade; v pripade rimanske zdi dokonce vice).
Proto prurazne armady s sebou vzdy musi tahat nejake beranidla! V teto fazi hry je dobry pomer kolem 200 kusu pro velkou pruraznou armadu (nezapominejte, ze v beranidla nez staci uderit, tak takze ziskaji nejake zraneni a umiraji)
 

 

PODLE CENY

Nejlepší ÚTOK pěšky:

1. Nejlepší pěší útočící jednotka je pálkař(Ger)
2. Sekerník (Ger) - dosahuje jen 76,5% efektivnosti pálkaře
3. Šermíř (Gal) - 75,9%
4. Imperián (Řím) - 72,9%
 

ÚTOK jízdou:

1. Nejlepší jezdecká útočící jednotka je Teuton jezdec(Ger)
2. Equites Imperatoris(Řím) - dosahuje jen 86,5% efektivnosti Teutona
3. Equites Caesaris (Řím) - 84,2%
4. Theutates Blesk (Gal) - 83,9%
5. Haeduan (Gal) - 72,4%

 

OBRANA protipěchotní:

1. Nejlepší obranná jednotka proti pěšákům je Praetorián (Řím)
2. Phalanx Gal) - dosahuje jen 90,0% efektivnosti Praetoriána
3. Druid jezdec (Gal) - 74,7%
4. Oštěpař (Ger) - 72,8%

 

OBRANA proti jízdě:

1. Nejlepší obranná jednotka proti jezdectvu je Oštěpař(Ger)
2. Phalanx (Gal) - dosahuje jen 89,9% efektivnosti Oštěpaře
3. Legionář (Řím) - 64,3%
4. Haeduan (Gal) - 47,6%
5. Praetorian (Řím) - 43,1%

 


 



 

Vyhledávání

© 2008 - 09 POCMARAUDER | Všechna práva vyhrazena.Z webu nesmí být nic kopírováno bez souhlasu admina KONTAKT : pejzaz.junior@seznam.cz / ICQ: 406 597 998 Správce webu